Mam Octavię 2 z 1.4 TSI i tak jak pisałem wcześniej że względu na użytkowanie auta większość w mieście chciałem kupić agm. Z tego co patrzyłem to właśnie zastanawiałem się nad zapem dodatkowo znalazłem właśnie Boscha s6 agm 60a 680a s6005 lub vartę d52 60a 680ah. Ceny wszystkich trzech są podobne więc dlatego zastanawiam się czy brać najtańszy czy patrzeć na markę.
Akumulator - jak kupić mądrze
Zwiń
X
-
Czy nie warto zainteresować się akumulatorami pośrednimi pomiędzy standard a agm czyli EFB (cena-zapotrzebowanie tam, gdzie fabrycznie nie potrzeba agm-a) i np. polskiej produkcji http://www.autopart.pl/oferta/osobow...cze/galaxy-efb
Jakieś opinie o tym typie akumulatora?Ostatnio edytowany przez endryu; 861.O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisDaje się największy jaki można w podstawie zamontować. Moc alternatora ma drugorzędne znaczenie.
rowniez mit o niedoładowanym akumulatorze z powodu jego większych rozmiarów tez zostawiłbym w spokoju.
w O1 podstawa akumulatora dźwignie max 248mm czyli 60Ah maksymalnie
w O2 i O3 278 mm czyli 70Ah.(najlepiej AGM)
Chcac mieć długowieczny aku jeśli mie AGM to obowiązkowo z korkami, ciężki o najniższym (tak to nie pomyłka) prądzie rozruchowym.
Chodziło mi po głowie kupna AGMa, ale kupiłem Centre 53Ah za 240zł ma trzy lata gwarancji, więc 500zł za AGM to jest trochę więcej.
Padnie Centra za trzy lata to będzie znowu nowy z gwarancją.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisAgm sprawdza się w specyficznych warunkach dużego poboru pradu na postoju tj. gsm/gps/cam/webasto gdzie standardowy aku leci po roku a agm wtedy wytrzyma 3-5lat.
Faktycznie tam gdzie kwasiak nie da rady AGM pożyje kilka razy dłużej szacuje się ze 10 lat tradycyjnego użytkowania.
ma jeszcze jedna zaletę -wydajność prądowa nieporównywalnie większa czytaj odpalisz prawie zawsze nawet przy bardzo niskim napięciu.
Komentarz
-
-
Kupiłem w Lidlu "ichną" ładowarkę :
podpinam pod aku (bez odpinania klem, roczny TUBORG SILVER 63Ah 610A) i ... zonk - ERR i lipa ... aku trzyma, ot prewencja przed zimą - kreci i silnik odpala, więc napięcie nie jest ani za małe ani za duże. Nie próbowałem ładować solo, bo padało i zimno było w końcu podpinam "zwykły" prostownik :
i ładuje "jak ta lala" - po ok 8 godz. wskaźnik pokazuje "full" i bardzo lekko gazuje - była późna noc, więc zostawiłem do rana ( w końcu ma podtrzymanie). Dziś w pracy podpinam Lidla testowo pod aku (solo) 12V 9Ah(od instalacji alarmowej) i wszystko działa - pokazuje napięcie i rusza z ładowaniem. O co kaman ? czy ładowarka jest tak chimeryczna ? pytałem posiadaczy i prawie każdy ładuje bez odpinania i jest ok, czy to mój aku szwankuje ? jedynym układem, który był w tym czasie "na czuwaniu" (migająca dioda to sygnalizuje) to układ wyłączający zapłon i pompę paliwa - ot takie zabezpieczenie ktoś sobie zafundował - ale upływność z tego powodu jest minimalna.Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisWarto plus (czerwony) podłączyć z biegunem dodatnim akumulatora.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez naver Zobacz wpisJa zaczynam mieć wrażenie, że mój ZAP AGM jest jakiś trefny, nie umiem już znaleźć innego wytłumaczenia
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
no coś ty ... serio ???
buahahah nie wytrzymałem.
koka jakie auto masz? Start stop jest bo nie zawsze można ładować na minusie akumulatora
W Passacie i Superbie nie wolno i to nawet ASO tak mówi 18A41A57-36FE-4ADB-9AFF-B1561CD63EFF.jpeg
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis...jakie auto masz? Start stop jest bo nie zawsze można ładować na minusie akumulatora
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpis...W Passacie i Superbie nie wolno i to nawet ASO tak mówi
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
W tym przypadku śmiało możesz tradycyjnie bo nie masz zarzadzania ładowaniem. Jak lądowałem tradycyjnie z pominięciem BMSa akumulator dostał na łeb i wg systemów miał 10%Health a nabity był po korek. Tam gdzie jest zarządzanie energia ładujemy przez port (-) jak nie ma nic takiego to nie ma takiej konieczności.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisW tym przypadku śmiało możesz tradycyjnie ...
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Sebastian_M26 Zobacz wpisErr oznacza odwrotne podłączenie lub poniżej 7,6V po testach.
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez endryu Zobacz wpis60 efb za 320-350 jest do kupienia. 60 agm to już bliżej 500.
Centra niestety nabija sakiewkę jankesom.
a może używka za 200 pln po fanatyku car audio?Ostatnio edytowany przez spj; 5971.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez koka Zobacz wpis
no dobra, ale wracając do meritum - dlaczego wyłazi ten ERROR ?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pedros Zobacz wpisJest samo err czy z jakimś numerem tego błędu tak jak to jest w biedronowym? Co instrukcja mówi w tym przypadku ?
Leon 1.6 16V 105 KM
Komentarz
-
Komentarz